תחומי טיפול

טיפול אישי

כאשר אתם מרגישים חוסר שביעות רצון מעצמכם, מהתנהלות חייכם, ממערכות היחסים שלכם זה הזמן לפנות לטיפול אישי. אם אתם נמצאים במשבר כמו: פרידה, מחלה, תחושת תקיעות, בדידות או אובדן, פנו אלי לעזרה.
בפגישותינו, נגדיר את הבעיה, נעבד את הקושי ונבין את המשמעויות של המצב הנוכחי בשבילך. נעמיק את המודעות לאמונות, למחשבות אוטומטיות שמפעילות באופן לא יעיל ואולי חוסמות אותך. נבנה ונחדד מטרות שמעוררות השראה ורצון לפעולה אצלך. נמצא אלטרנטיבות ונקודות מבט המאפשרות בחירה בכיוונים מקדמים ומועילים. למה? כי את החיים שלכם אתם בוחרים ואתם מנהלים באחריות מליאה.

תיאור מקרה: נעמה (שם בדוי) הגיעה אלי כשהיא פרודה מבעלה ולהם 2 ילדים. היא הייתה במצב רגשי ירוד, עצובה, כועסת וחסרת אונים. בעלה מסרב להגיע איתה להסכם הוגן. הילדים כמובן מגיבים למצב הבלתי פתור בין ההורים. בנוסף, עקב המצב היא עבדה בעבודה שאינה תואמת את כישוריה, רק כדי להיות זמינה יותר לילדים. נעמה אישה נעימה, טובה, ישרה וחכמה שרק רוצה לסיים את הקשר שלא צלח, לשקם את חייה ולהמשיך הלאה. בתקופת הטיפול הראשונה הקשבתי לסיפור חייה מאז שנות ילדותה. במהלך חייה היא נכנסה למערכות יחסים כאדם מרצה, כדי להרגיש אהובה. היא חוותה אכזבות רבות בזוגיות, כי לא הביאה רצונותיה, צרכיה ואת נעמה האמיתית לקשר. זיהינו שלמדה להיות מרצה כדי לזכות באהבה עוד משחר ילדותה. לא האמינה שמותר לה לרצות בעצמה. כך האני האמיתי הסתתר בתוכה ולא מצא דרך להתגלות. בעבודה משותפת נעמה החלה להכיר את עצמה מחדש. החלה לפעול בהתאם למה שהיא רוצה שיקרה בחייה. החלה להאמין בזכויותיה וביכולותיה. הדרך הייתה רצופה עליות וגם מורדות, אך נעמה לא ויתרה לעצמה. אכן , היה לה כדאי, הטיפול הסתיים לאחר שנה. 

                  נעמה מפרטת בסיום טיפול : 
אני אוהבת ומעריכה את עצמי כמי שאני. 
אני חזקה ויכולה להתמודד עם כל מצב. 
שיפרתי את מערכות היחסים שלי במשפחה שלי.
הגעתי להסכם טוב עם בעלי והתגרשתי ממנו. 
אני ביחסים של שיתוף פעולה עם אבי ילדי, לטובת הילדים. 
החלפתי מקום עבודה התואם את כישורי ושיפר את מצבי הכלכלי. 
הפסקתי לצאת עם בני זוג כדי למלא חלל בתוכי. כשיגיע הזמן הנכון לי אחזור לזה מתוך חוזק.
למדתי להיות עם עצמי ולהנות מהשקט והלבד שלי כאשר הילדים לא איתי. 
היה לי קשה להיפרד ולסיים את הטיפול. רציתי לשמור על הפינה השבועית הבטוחה עם לאה.
בהדרגה הבנתי שאני בשלה ויכולה להסתדר בחיים החדשים והטובים שבניתי לעצמי ללא הפגישות שלנו.
פעמים רבות נעמה ריגשה אותי כשהצליחה להתחבר לעצמה ולצמוח, לעבור מכשול ולהתקדם, לפעול ולהצליח.

טיפול זוגי

מרגישים את הריחוק ביניכם? כועסים ומתווכחים הרבה? לא מצליחים לצאת ממצבי קונפליקט? מומלץ בחום להגיע אלי. מתמודדים עם בגידה, פרידה, שינוי של אחד מכם שלא מתקבל? חשוב ביותר לפנות אלי.
בפגישות, נמקד את הבעיה, נבין מה הביא אתכם למקום זה ונבדוק אפשרויות לשינוי במרחב הזוגי והאישי. נתרגל שיח מכבד המאפשר הקשבה, אמפטיה ונייצר אווירה מקרבת. במצב בגידה נבדוק האם אפשר ביחד לעבור את המשבר ולהמשיך ביחד, או לא. נעבוד על החזרת האמון. במצבי פרידה , נבדוק ביחד "פננו לאן?" חוזרים ועובדים על חוזה חדש או נפרדים בשלום. נשמור על השותפות ההורית לטובת הילדים היקרים שלכם.
מחקר של עשרות שנים ע"י ד"ר ג'ון גוטמן מניו יורק מגלה לנו מספר עובדות מעניינות בנושא זוגיות:

יש אפשרות לנבא אם תישארו יחד דרך ניהול קונפליקט של 15 דקות.
ביקורת, הגנתיות, בוז והתעלמות, ארבעת פרשי האפוקליפסה שמנבאים זאת ופרמטרים נוספים.
69% מאי ההסכמות, הקונפליקטים והנושאים שבגללם זוגות רבים, לא ניתנים לפתרון.
מה שמבדיל זוגות מאושרים לאלה שלא, זה לא כמה הם רבים אלא איך הם רבים.
אם על כל דקה של ריב יש לבני הזוג 5 ד' של אהבה. יש סיכוי להישרדות הקשר, צריך יותר.
על כל עקיצה מילולית לפחות 5 לטיפות מילוליות.
שבעת העקרונות לנישואים מאושרים מתוך ההקדמה של פרופ' יורם יובל לספרו של ד"ר ג'ון גוטמן:

1. שפרו את מפות האהבה שלכם – הכרות עמוקה כחלק מקרבה שנשמרת לאורך שנים רבות.
2. טפחו את החיבה וההערצה שלכם – המון רגעים של חיבה, ניתן ללמוד זאת, כשפחות קורה.
3. בואו זה לקראת זו ואל תפנו עורף זה לזו. – חברות טובה בה מחפשים את החיובי ונותנים ומקבלים.
4. תנו לבני הזוג שלכם להשפיע עליכם – חשוב להיות קשוב וגמיש כאשר יש אי הסכמות.
5. פתרו את הבעיות הפתירות שלכם – ניתן ללמוד כיצד להגיע לפתרון יעיל של הקונפליקט.
6. כיצד להיחלץ ממבוי סתום – צריך ללמוד לחיות עם זה ותמיד אפשר להחליש אותו.
חשוב להתחבר לחלום הסמוי של בן/בת הזוג, מה יקר לו/לה? אפשר ללמוד את זה.
7. ליצור משמעות משותפת – זוהי תוצאה של גורל ושל חזון משותף המביא ליצירה משותפת. אי אפשר להמציא חזון יש מאין, אך אפשר ללמוד ליצור תנאים ולאפשר למשמעות המשותפת לפרוח.

בסיכומו כותב פרופ' יורם יובל:
 "בני זוג שרוצים ליהנות מקשר טוב לאורך זמן, קשר שיש בו אהבה, סיפוק מיני, תחושות של רומנטיקה, ידידות ושותפות – יצטרכו להשקיע הרבה עבודה ומאמץ בקשר שלהם. והם יצטרכו את זה לאורך זמן וללא הגבלת זמן".

מזמינה אתכם לעשות את העבודה שלכם ביחד איתי. נלמד את הקשיים והחסימות ונפתח דלת זה אל ליבו של זו. נצמצם את השלילי ונרחיב את החיובי, המחבק, האוהב, הגמיש והמקבל.

לפרטים ויצירת קשר

טיפול משפחתי

בתוך מעגל החיים המשפחה עוברת שינויים רבים. הגילאים המשתנים של הילדים, ילד או יותר שמאתגרים במיוחד או פערים חינוכיים בין ההורים. כאשר אתם מרגישים שאינכם מצליחים להוביל את בני הבית לאחווה, שלווה, קבלה, עזרה ובטחון בקשר, פנו אלי. אפגוש אתכם ההורים או ההורה ואח"כ את הילדים. נחליט ביחד מהם הצעדים הבאים אותם נצעד כדי לערוך שינויים לכיוון המטרות החשובות לכם ביחסים ובהתנהלות של בני הבית. 

משפחה במשבר של אובדן, מחלה, התמכרות, פרידה, חשוב מאוד לפנות בסמוך לתחילת למשבר. המטרה: לגייס את בני המשפחה להתמודדות עם הקשיים. ביחד נאתר את הכוחות במשפחה כדי להתגבר על המשבר. נעבוד על אמון, גמישות, קבלת השונה, כבוד הדדי, בקשת עזרה ואחווה במערכות היחסים במשפחה. 

אתם מכירים את זה שיש נתק בין בני משפחה? בת/בן לא בקשר עם ההורים אח לא בקשר עם אח/אחות. כמה מורכב מצב זה, כמה הוא משפיע על כל המשפחה. ככל שהזמן עובר, כבר לא ממש כועסים על מה שקרה, פשוט ממשיכים לא להיות בקשר. לפעמים אף רוצים לחזור לקשר אך לא מרשים לעצמם לנסות שמא זה ייכשל. 

לאחרונה סיימתי טיפול משפחתי בו הבת, בת 25, לא דברה עם ההורים במשך כשנתיים. ההורים פנו לעזרה כי הרגישו שניסו ולא הצליחו ליישר את ההדורים עם הבת. זה השפיע עמוקות על מצב הרוח שלהם, על תחושת המסוגלות ההורית ועל שאר הילדים במשפחה.

פגשתי את ההורים ל 3 פגישות והקשבתי לסיפור מאחורי הנתק, הבנתי עד כמה קשה להם ולמה הם זקוקים ממני. הם מוכנים לעשות כל מאמץ כדי להחזיר את הבת הביתה. ההורים שתפו את הבת שהם פנו לעזרה ובקשו ממנה להגיע לפגישה אתי. לשמחתי הבת נענתה וגם אותה פגשתי בנפרד ל 3 פגישות. הקשבתי לנקודת המבט שלה , לתסכול וחוסר האונים ביחסים עם ההורים. עזרתי לה להבין את הרווח וההפסד מהמצב ויש לה אפשרות לבחור מחדש במיוחד כשיש היענות מצד ההורים. קיימתי פגישות נפרדות של אימא בת ואבא בת. היה לא פשוט להם בפגישות אלה אך בהכוונה שלי הם צלחו אותן. המשכתי לפגוש את ההורים והבת, כל אחד לקח אחריות על חלקו במשבר. ההורים הבינו עד כמה קשה היה לבת בתוך המשבר, הם התנצלו תמכו חיבקו ואהבו והיא סלחה עד כמה שיכלה. הבת גם הבינה כמה הכאיבה להורים כשבחרה להתנתק. בהמשך צרפנו את שאר בני המשפחה כדי שגם להם תהיה הזדמנות להביע את תחושותיהם ולהתחבר חזרה לאחות שהיה כעס עליה על שהתנתקה.

בסיומו של טיפול ההורים והילדים חידדו מהי גמישות, סבלנות, תמיכה והבעת אהבה במשפחה. למדו כיצד לנהל שיחה כנה ופתוחה שמכבדת את האחר. הבינו כמה חשוב להקשיב לכל אחד ולהיות אתו במקום שהוא נמצא, גם אם לא מסכימים אתו בסופו של דבר.
אתם וודאי רוצים לחיות במשפחה שמתפקדת כהלכה ולגדל ילדים שיהיו שמחים מרוצים וממצים את עצמם. אתם רוצים שתהיה להם היכולת לבנות לעצמם משפחות בריאות ומתפקדות, אם וכאשר יבחרו בכך. 
אזרו אומץ ופנו אלי, לטובתכם ולטובת משפחתכם.

לפרטים ויצירת קשר

גירושין וזוגיות שניה

זוגיות שמתפרקת בד"כ מלווה ברגשות קשים כמו: כעס, אכזבה, כשלון, כאב, וחוסר וודאות. במצב זה בני הזוג בד"כ מאשימים זה את זו ויכולים להגיע ל"מלחמה" על הבית ועל עתידם ועתיד ילדיהם. 

עברתי קורס גישור ולוויתי זוגות במסגרת "גירושין בשיתוף פעולה". בנוסף, בעצמי עברתי גירושין ארוכים ומתישים, אני מבינה היטב מה אתם עוברים. עם הניסיון האישי והמקצועי שלי, יחד, נרגיע את המערכת ואת הרגשות שמובילים להסלמה.

 נדון בצעדים מעשיים, נמצא פתרונות המקובלים על שניכם ולטובת ילדיכם. זכרו, אתם נשארים משפחה, משפחה אחרת.
זוגיות שניה + ילדים, שלי שלך ולפעמים שלנו, יכולה לייצר מורכבות רגשית להורים ו/או לילדים ייחודית למצב זה. כמו כן מתעוררים קשיים לוגיסטיים ו/או כלכליים המחייבים התארגנות מותאמת למצב. 
גם אני נשואה בשנית, לי 4 ילדים ונכדים ולאישי 3 ילדים ונכדים. הזוגיות שלנו טובה מאוד ויש נכונות מצד שנינו להתחשב לפרגן ולתת, לשתף, לאפשר ולאהוב. ניתן לנהל בית כזה בצורה טובה, וכשלא מצליחים, ניתן להיעזר.
תיאור משפחה בזוגיות שניה. למירב (שם בדוי) יש 2 ילדים לאורן 3 ילדים ולהם שני ילדים משותפים. ילדי מירב גרים אתם וילדי אורן מגיעים לפי הסדרי ראייה. בתחילת דרכם הייתה אהבה גדולה ותחושה שמצאו זה את זו לעד. לאחר לידת הילדים המשותפים החלה השחיקה והתרבו חילוקי הדעות. 
הם הגיעו אלי כשהמרחק ביניהם לגירושין, בפעם השנייה, קצר מאוד. 

מצאתי שני אנשים שמנסים למצוא את עצמם ואת הזוגיות שלהם בתוך ההורות של "שלי שלך שלנו". לבני הזוג גם ילדים מתבגרים והמשותפים בני 4 ו 6, השינוי לכל בני הבית משמעותי ומאתגר מאוד. לאחר שהקשבתי והבנתי עם ההורים את האתגרים ומוקדי הקושי, התחלנו לעשות סדר בבלגן. ללא ספק זהו מצב מאתגר ולכן המטרה לגייס את ההורים לעבודה כדי לצלוח את המצב הכי טוב שאפשר. עסקנו בנושאים כמו : איך כל אחד מתייחס לילדים שלא שלו, כאשר ההורה הביולוגי הוא המחנך והשני שם לתמיכה ועזרה. שיתוף פעולה בגידול הילדים המשותפים. היחסים בין הילדים הלא משותפים. סדר בהתנהלות הכלכלית שמוסיף מתח. זמן איכות זוגי ועבודה על הזוגיות. בתהליך של כשנה חזר האור הביתה. חזרה האהבה, נכנסו שיתופי פעולה, הבנה, הכלה, סבלנות וקבלה. יש לזוג יכולת טובה יותר להתנהל מול הילדים וגם להשאיר אותם מחוץ לחדר המיטות. בנוסף, כל אחד קבל ונתן אפשרות לעיסוק אישי כמו חוג או חדר כושר.
אשמח שתגיעו אלי כדי לעזור לעצמכם, לזוגיות שלכם ולמשפחותיכם. 
לפרטים ויצירת קשר

התמודדות עם אבדן ושכול

 מוות במשפחה הוא אובדן כואב המעלה רגשות קשים אצל כל אחד. מוות בשיבה טובה יהיה שונה ממוות בגיל צעיר או התאבדות למשל. יש תחושה של שבר והתפרקות של החיים הקודמים לאסון. הכאב כשהוא לא מעובד, עם הזמן לעיתים יגבה מחיר. יכול להתפתח דיכאון, הסתגרות ו/או חוסר תפקוד. 

פניה לטיפול היא נחוצה וחיונית לעיבוד התחושות שלפעמים מורכבות ומנוגדות להגיון. בפגישות נעבד את הרגשות המורכבים והשפעתם בחיי היומיום. נחקור את היחסים עם המת והרגשות כלפיו לפני מותו ועכשיו. נבדוק כיצד להמשיך ,בליבנו, את הקשר עם המת ולתת משמעות חדשה לחיים במצב הקיים. 

חווית האובדן היא אישית מאוד וכל אחד מגיב אליה אחרת. אין נכון או לא נכון, יש כן חשיבות לבדיקת הבסיס לנקודת ההשקפה על התוצאה, בתגובה לאובדן. ישנו אבל "נורמלי" שאחריו יש הסתגלות לחיים ללא המת. רוב האנשים מגיבים באופן מסתגל למוות של אדם קרוב. בין 5% ל 15% מתקשים לחזור לשגרת החיים ומפתחים התנהגויות לא מסתגלות כמו: חוסר תפקוד, דיכאון או חרדה.
כאשר מגיע מטופל שאינו מתפקד: מתקשה לחזור לעבודה, מתקשה לעשות פעולות יומיומיות בבית, לטפל בילדים, או להיות בקשר עם העולם החיצון. הדבר הראשון הוא לעזור לו לחזור לתפקוד בהדרגה. כאשר הוא בתפקוד, נעשית עבודה על היחסים שלו עם המת כשהוא עוד בחיים והיחסים אתו אחרי מותו. חשוב לציין שהקשר עם המת בליבו של האדם נמשך גם לאחר מותו. זו הסיבה שחשוב לעשות עבודה על יחסים אלה כדי לאפשר לאדם להמשיך לחיות ללא רגשות אשם או כעס כלפי המת ויותר לזכור את הטוב שביחסים.

דוגמא לאבל מורכב: אישה שבעלה נהרג בתאונת דרכים, בתאונה נפצעה אישה שהייתה אתו ברכב. התברר שאישה זו הייתה המאהבת שהאישה לא ידעה עליה. האבל של האישה היה נראה אחרת אילו הוא נהרג והיא לא ידעה על קיומה של המאהבת. 
התאבדות: זהו מוות מורכב שאינו מקבל לגיטימציה מהחברה. זה משפיע על אבלו של האדם הקרוב והוא צריך להתגבר על יותר אתגרים לאורך הדרך ובשלבים השונים של החיים.

בנה של אחותי היה בן 19  ומשרת בצבא ביחידה קרבית כשבחר להתאבד. השבר של אחותי, אבי הבן, האחים והמשפחה המורחבת היה גדול. לאחר שנתיים בדיוק האח הבכור שהיה בן 26 ועם בעיות נפשיות ותפקודיות, בחר גם הוא להתאבד. הכאב של אחותי ומשפחתה היה קשה מנשוא. הטראומה היא נוראה. אחותי המדהימה, עם עזרה מקצועית ותמיכה של המשפחה המורחבת, החליטה לבחור בחיים ובשמחה. אחותי בוחרת כל יום להמשיך את החיים. למרות שלפעמים יש נפילות במצב הרוח, היא אופטימית ושמחה. אחותי כתבה ספר, "שיחות עם המלאך דניאל" של איריס אור, על סיפור חייה, החיים בשמחה בצל הכאב ואיך אפשרי לאדם לבחור בחיים של שמחה במצבים קשים, עד כמה שניתן.
עברתי קורס באקדמית ת"א שמתייחס לתאוריות חדשות בנושא אובדן ושכול, קראתי ספרים ואני עובדת עם מטופלים שחוו אובדן ושכול. כל זה מאפשר לי להיות אתם ולדייק יותר את הצרכים שלהם בכל זמן נתון.

לפרטים ויצירת קשר

טיפול בהורות

בשנים האחרונות התפתחה הגישה של טיפול בהורות כדרך לטפל בהורים ובילדים גם יחד. פרופ' אסתר כהן מציינת שזה דומה לכלל המקובל בעניין חבישת מסיכת החמצן במטוס – קודם ההורה ורק אח"כ הילד, כך גם בעבודה הטיפולית. פעמים רבות ההורה מוצף, מתוסכל, כועס או מאוכזב שעלינו קודם לספק לו את החמצן לו הוא זקוק לפני שיוכל לעזור לילדו. לעיתים גילו הצעיר של הילד, או סירוב של הילד לטיפול, משאיר את ההורים בטיפול ללא הילד. הילד מקבל טיפול באמצעות הוריו שמקבלים טיפול לעצמם, לילד ולמערכת היחסים ביניהם.

הורים יקרים, האחריות בידכם לעזור לעצמכם בעבודת ההורות החשובה לכם ולילדכם. בפגישות נברר ונמקד את המטרות ההוריות שלכם, נזהה את הכוחות במשפחה ואת אזורי הפגיעות והצרכים המיוחדים. נחדד ונבין את משמעות התנהגותכם מול הילד. נבין את מקור התנהגותו של הילד ומערכת היחסים שלכם עם הילד/ים. נגדיר את הבעיה מחדש ונתחיל להניע תהליכי שינוי המתאימים לכם ולילד/ים. 
ישנו מגוון רחב של קשיים שההורים מתמודדים בתהליך גידול הילדים. אלה יכולות להיות בעיות רגשיות של הילד, התפתחותיות ו/או התנהגותיות. העבודה עם ההורים מותאמת לסוג הבעיה של הילד כאשר המטרה לעזור להורים להתמודד עם הקשיים של הילד באמצעות ההורים שנעזרים במטפל/ת. 
פרופ' אסתר כהן בספרה: "טיפול בהורות - גישה אינטגרטיבית לטיפול בבעיות ילדים באמצעות הוריהם" מציינת שהמשימות הטיפוליות כוללות 4 שלבים חשובים:

1. ויסות רגשי של ההורים ויצירת בטחון בקשר שבין ההורה ובין המטפל. בהמשך נמקד את מטרות הטיפול, נזהה את כוחות המשפחה והתמיכה בהם, נזהה את אזורי הפגיעות והצרכים של ההורים והילד.

2. חקירה של התנהגויות ההורים, הרגשות, הצרכים ומה מניע אותם להגיב כך או אחרת. זה נעשה דרך בדיקת ההיסטוריה המשפחתית, משמעותה בהווה וההשלכות שלה על הדינמיקה עם הילד.

3. הנעת תהליכי שינוי נעשית לאחר שיש הבנה של ההורים את הסוגיות הלא פתורות שלהם. המטפל משתמש באסטרטגיה של הבנת ההורים וצרכיהם, ויחד עם זאת מאתגר אותם לראות את הדברים מנקודת מבט אחרת שיכולה להביא להנעה לשינוי.

4. יישום: למידה ותרגול דרכי תקשורת חדשות עם הילד ודרכי פתרון קונפליקטים מתאימים יותר. הדגשת החיובי ביחסים והרחבתו. בניית שיח אפקטיבי עם הילד וגיוס מערכת תמיכה. 

הטיפול מסתיים כאשר ההורים השיגו את מטרותיהם ( או ברובם)שהוגדרו בתחילת הטיפול ותוך כדי הטיפול. ההורים מרגישים שהם מסוגלים להתמודד עם הקשיים של הילד באופן שמטיב אתם ועם הילד.

לפרטים ויצירת קשר

תיאום הורי

מודל תיאום הורי פותח בארה"ב ומטרתו לתת מענה להורים עם ילדים לאחר גירושים, 
גם אם הם בקונפליקט גבוה.
עידית הוננגמן, הביאה ופיתחה את התוכנית והתאימה אותה לישראל. 
את שני הקורסים למדתי אצלה והיא ממשיכה ללוות אותי בעת הצורך.
בתהליך התיאום ההורי אנו בונים תוכנית הורות משותפת מוסכמת בין ההורים 
ועובדים על הקטנת החיכוך הבין הורי, לטובת הילדים. 
ההורים הפונים לתהליך צריכים להיות במצב בו הם בוחרים לסיים או להפסיק את המאבק בבית משפט. 
עצוב לחשוב שכל זמן שההורים במאבק, אין דרך לעזור לילדים אלא דרך הרווחה.
מניסיון, תיאום הורי עובד רק כאשר ההורים בוחרים לוותר על שפת המאבק.
בתיאום ההורי תלמדו את שפת התיאום שהיא שפת שיתוף הפעולה לטובת הילדים.


 

 המתאמת ההורית עוזרת להורים ל:


  1. להתנתק מהיחסים הפיזיים והרגשיים של הנישואים.
  2. להגדיר את הגבולות בהתייחסות האחד לשני .
  3. לנהל קונפליקט בצורה יעילה. 
  4. לקבל החלטות משותפות יעילות.
  5. להעלות את מידת ההתנהגויות החיוביות המשותפות.
  6. להבין את ההשפעה של הגירושים ושל הקונפליקט בין ההורים על הילדים .


 העקרונות המנחים את בסיס מודל העבודה של המתאם ההורי:
תפקוד הילד והצרכים שלו הינם במוקד ההתערבות הראשונה.
מיקוד בנושאי גידול הילדים בהווה - ולא בנושאי הנישואים מהעבר.
מחויבות לדיאלוג ושיתוף פעולה בין ההורים, תוך הרחבת האלטרנטיבות.
להפחית את המתח והקונפליקט בין ההורים.
העבודה הינה מובנית ומטרתה להביא את ההורים להורות מיטבית במציאות החדשה.
        בנימה אישית מקצועית 
כאשר מגיעים אלי זוג הורים בגרושים, כבר בפגישה הראשונה אני יכולה לאבחן אם הם בקונפליקט גבוה או נמוך. 
כאשר ההורים בקונפליקט גבוה, זה מאתגר מאוד. הישיבה בחדר אחד מורכבת להם, רגישות לנושא חשובה.
בפגישות האישיות שלאחר הפגישה הראשונה, אני מקשיבה לכאב של כל אחד ולמקום בו היא/הוא נמצאים. 
זה לא משנה אם התגרשו לפני חודשיים או שנתיים, הם מתקשים לעבור הלאה ולהתמקם במצב החדש. 
השאלה היא, עד כמה הם נאחזים בשפת המאבק ורואים את הכאב של עצמם לפני הילדים. 
במצב הזה, התהליך המובנה מסייע להם להפנים ולאמץ את שפת התיאום לטובת הילדים. 
בקונפליקט נמוך, מתאפשר מהר יותר להגיע להסכמות הוריות לטובת הילדים. 


לפרטים ויצירת קשר